Armageddon

26 februari 2018 - Ein Harod, Israël

Vandaag was de dag van de opgravingen. We reden door de vlakte van Jizreel en kwamen op een eeuwenoude begraafplaats waar vooraanstaande rabbi’s werden begraven in tombes die in spelonken staan. Er was een iets te uitvoerige uitleg en ik verlangde er naar om lekker weer buiten te lopen. Daarna door naar de berg Karmel, dat sprak wel weer tot mijn verbeelding. De plek waar Elia en de Baal priesters hun goden aanriepen . De tocht er naar toe was al prachtig. En ja, het staan op die plekken  doet wel wat met je.

Daarna gingen we naar Mediggo, Armageddon . De plek waar volgens de profetie alle krachten van goed en kwaad beslecht zullen worden. Een strategische plek gezien vanuit het hele midden oosten en al  zolang de geschiedenis bestaat. 25 lagen aan beschavingen liggen daar op elkaar en die lagen kun je zien. We zijn nog diep afgedaald .

Daar kwam ik er achter dat ik mijn mooie en goede bril kwijt was. Ik had er op een steen gezeten tussen de stenen . Toen ik het ontdekte heeft de chauffeur mij er weer even naar toe gebracht en laat ik hem vinden tussen het gesteente. We waren gelukkig nog maar net van die plek vertrokken toen ik er achter kwam.

Toen weer aan de maaltijd, douchen, spullen pakken. Dan reizen we af naar Jericho en gaan morgen zwemmen in een bronnenbad.

1. Ineke:
    26 februari 2018
    Fijn dat je je bril weer hebt.
  2. Erik:
    26 februari 2018
    Mooie reis! Geniet:)
  3. Jaap:
    27 februari 2018
    Heerlijk idee dat het daar al voorjaar is. Ik zie het land nog voor me. Was we ooit ook in februari. Fijn vervolg van je reis weer.