Leiden met een omweg

4 juli 2017 - Leiden, Nederland

Vandaag een dag in Leiden doorgebracht, een tochtje van 5 minuten met de bus. Ware het niet dat ik in de verkeerde bus stapte. Ik dacht, het zal een omweg zijn, maar dan komt Leiden CS vanzelf wel. Dat was een misrekening, ik was onderweg naar Nieuw Vennep. We deden allerlei kantoor- en industrieterreinen aan. Ik besloot in Voorhout uit te stappen omdat daar een station is. Daar ben ik naar toe gewandeld, want de bus stopte daar niet. Ik zat 10 minuten in het zonnetje op het perron toen ik er achter kwam dat er helemaal treinen reden in verband met wisselstoring.

Dus weer terug naar de bushalte, waar de eerstvolgende bus al vertrokken was. Al met al een reis met hindernissen.

In Leiden ging ik voor cultuur, te beginnen met de molen. De molenaarswoning en je kon klimmen tot aan de nok. Hele stijle trappen, ik heb het halverwege opgegeven.

Toen naar de Lakenhal, die was dicht....pfffff

De burcht op....mooi. De Hooglandse Kerk in volle glorie. Mooi.

Terrasjes in de zon. Wit biertje en tosti. Ze vergaten de tosti af te rekenen. Dat  compenseerde mijn omreis dan maar.

Al met al 10 km gelopen en bij thuiskomst met een koffiekannetje naar de volkstuin van Inez en Douwe gegaan. Die is behoorlijk overwoekerd doordat er al weken niet is onderhouden. Ik kon er echter heerlijk zitten in een waar vogelparadijs.

Er hupte een roodborstje om mij heen, het wemelde van de halsbandparkieten, er was een winterkoninkje . En als klap op de vuurpijl, iets waarvan mijn hart opsprong.

En puttertje.....nee, drie puttertjes . Beeldschoon. De hele dag begon er van te glanzen. Ik lijk wel een van de baardmannetjes, zo blij als ik daar van kan worden.

1. Ineke:
    4 juli 2017
    Veel gedaan op 1 dag. Wat leuk dat je tegenwoordig zo'n vogelaar bent. Had je je fototoestel niet bij je in de volkstuin?
  2. Maaike T:
    4 juli 2017
    Nee, de verrekijker. Ik heb het al een beetje gezellig gemaakt voor je komst. Bloemetje uit de tuin op tafel. We krijgen mooi weer.
  3. Jaap:
    4 juli 2017
    Leuke score Maya, deze soortenlijst. Pech, met al die vertragingen. Maar je bent wel een doorzetter.

Ik hoop dat volgende week de appelvinken nog op het Waternet terrein zitten! En anders maar appelgebak.
  4. Maya:
    5 juli 2017
    De appelvinken en de nachtegaal staan hoog op de verlanglijst