Leiden met Ineke

27 juni 2017 - Leiden, Nederland

Op het station van Leiden afgesproken met Ineke. Er ontvouwden zich allerlei ideeen om de dag door te brengen. Naturalis, De Lakenhal, de Stellingmolen, de Burcht beklimmen. Eerst maar eens koffie met appeltaart op het terras. Vervolgens dwalen door de stad. Veel leuke winkeltjes en nog meer leuke winkeltjes en nog meer leuke winkeltjes.

Terloops liepen we twee kerken in en vele uren later streken we neer op een terras aan de gracht. Het mooiste uithoekje aan het water was voor ons. We bestelden Sauvignon Blanc ( helaas niet lekker) en twee broodjes zalm. Weldra zaten we geanimeerd onze zegeningen te tellen toen het  bord van Ineke vanuit de lucht werd aangevallen door de grote mantelmeeuw. Die ging er met brood en zalm vandoor. Het gaf de nodige consternatie op het terras, maar de ober maakte het gelijk goed door een nieuw gerecht voor Ineke te bestellen.

De volgende aanval was gericht op mijn  bord en weer had de meeuw prijs. Aan de overkant van de gracht schrokte hij mijn zalm naar binnen. Dit werd te gek en wij verplaatsten naar de straatzijde. We werden maar matig gecompenseerd voor het ongerief. Ineke kreeg een half broodje vanuit de keuken en ik liet het erbij zitten.

Al met al ging alle cultuur deze dag aan ons voorbij, het liep al weer tegen vijven. Het was een gezellige dag, met aanspraak en plezier.

Mijn bus reed al voor toen we aankwamen op het station, nog even zwaaien en dat was het voor vandaag.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Es:
    27 juni 2017
    Aaah! Daar gaat je broodje dan! Balen zeg!
    Fijn dat je zo'n gezellige dag hebt gehad. Nog leuke dingen gekocht?
  2. Maaike T:
    27 juni 2017
    Jazeker, comfortabele werkschoenen gekocht en dit keer valt Boaz in de prijzen, zie foto. ( maar het is nog niet helemaal duidelijk of hij komt :-~
  3. Jaap:
    29 juni 2017
    Dit was wel dè kans voor die prijswinnende stadsnatuurfoto, genomen op het beslissend moment!