Ineke kwam logeren

7 juli 2017 - Wassenaar, Nederland

Zojuist is Ineke vertrokken. We hadden twee gezellige dagen en zijn er lekker op uit geweest. Na drie dagen was ik echt wel weer aan wat aanspraak toe. Er maakt zich dan een soort uitgelatenheid van mij meester dat dan toch een uitweg zoekt na al dát zwijgen en in je eigen wereldje vertoeven. Gisteren waren we op de fiets naar het strand. Ineke op een fiets met veel te hoog zadel en ik er naast op mijn e-bike. Maár Ien klaagt niet gauw bij lichamelijke inspanning, fietsen, lopen, ze zegt niet gauw dát ze er moe van wordt. Het was broeierige zelfs windstil op het strand. Ik ben twee keer in zee geweest, maar Ien ging langs de zee wandelen.

We hadden broodjes bij ons en Ineke werd weer aangevallen door de meeuwen. Weg was haar broodje kaas. Die beesten oefenen een ware terreur uit hier in de omgeving. Het is echt een plaag. Ze vreten het gewoon uit je handen.

Eind van de middag naar huis, lekker onder de douche en uit eten. Een top diner in de aanbieding. Er brak een keihard onweer los en wij zaten zo heerlijk voor de open deur te dineren. En ik heb die avond zo vreselijk de slappe lach gehad, met name om mijn eigen grappen. Toeteren naar een tot het hemd verregende man op fiets...en Ineke die dat zo flauw vindt en gênant. Ik kon hét niet helpen. Ik zei dat ik het uit medeleven met de verregende man deed, maar ze geloofde mij niét .

Thuis nog een verkleedparijtje met hele grote ballen om mijn nek. Alle opgespaarde onzin kwam er uit.

Vandaag werd het Wassenaar. Ineke zou de andere fiets proberen, maar die was nog erger. Dus met de auto naar de Wassenaarse Slag. Zo heerlijk gewandeld, temperatuur zo aangenaam en met je voeten door het zeewáter. Schelpjes gezocht en wit zand. Ik heb zo een mooi cadeau voor Inez en Douwe gevonden. Als ik het uitgepakt heb, zal ik een foto plaatsen. Het zand en de schelpjes horen er bij. Ik heb al een plannetje.

Lekker door Wassenaar gelopen en Ineke trakteerde nog een op een lekkere lunch met een ijsje. Thuis weer opgefrist en toen is Ien vertrokken. Het is weer stil om mij heen. De was draait.

Even de kinderen op FaceTime gezien. Sem had ketchup en mayo in zijn haar, waas een in een schaaltje saus gevallen. De schatjes. Ik zie ze ze niet meer, ze gaan dinsdag al naar Frankrijk. Ze zijn ook zo aan vakantie toe. Erik naar de Grand Prix in Oostenrijk en straks hoop ik allemaal weer veilig thuis na alle avonturen.

1. Ineke:
    7 juli 2017
    Leuk verslag, niks verzonnen of aangedikt....We hebben het heel gezellig gehad. Nog hartelijk bedankt!
  2. Jaap:
    7 juli 2017
    Je krijgt maandag bij mij geen broodjes op het terras...