Zomaar een dag

11 juli 2017 - Oegstgeest, Nederland

Eerst uitgeslapen en toen het huis een beetje opgeruimd. Ik was heel sloom en lui en heb daar maar aan toegegeven. Lezen, Wimbledon kijken, muziek luisteren. En Sem op FaceTime. Hij had niet veel conversatie, maar vond zichzelf wel grappig.

Jaap berichtte gisteren dat hij 's avonds in de duinen een tamme parkiet had gevangen. Een soort Flippie. Ze hadden een kooitje voor hem gemaakt en wat eten voor hem gekocht. Hij zat heel rustig van zijn voer te eten. Ik mocht even meekijken. Ik had al gezegd dat mocht hij hem niet willen houden, dat ik hem wel wilde. Maar de kinderen hadden de Flippie 2 ook al in hun hart gesloten.

Vanmorgen kwam Daan er achter dat de vogel werd gemist door iemand in Noordwijk en hebben ze hem teruggebracht naar de rechtmatige eigenaar. Gabi was er een beetje sip van. Nou, dat snap ik best. Ik zat ook al stilletjes op het vogeltje te hopen. Jammer hoor, maar eerlijk is eerlijk.

Ik ben nog even naar Katwijk gegaan. Er was een braderie. Veel volk op de been. Veel rotzooi in de kramen. Spiegeltjes en kraaltjes. Ik heb mijzelf op een broodje paling getrakteerd. Werd al belaagd door een mantelmeeuw, maar wist mij kranig te weren.

Er viel iemand met een scootmobiel onderste boven, erwas gelijk veel hulp.

Een oma stak zonder uit te kijken de weg over. Ze duwde zo de kinderwagen de weg op zonder op of om te kijken. Het kind dat er naast liep werd gewaarschuwd door oma; " kijk uit waar je loopt, anders ligt  zo je ijsje op de grond."

Nou dat was het wel voor vandaag. Ik zit al weer voor Wimbledon en heb bijgepraat met Erik.

1. Ineke:
    11 juli 2017
    Wat een mooie parkiet. Een dagje van alles wat......