Ellen

12 juli 2017 - Leiden, Nederland

Vanmorgen kwam Ellen bij mij in de stromende regen. Dus eerst lekker thuis zitten kletsen. Ellen had een heerlijk aardbeientaartje bij zich van de Landmarkt en ik had zelf ook twee gebakjes gekocht. Tussen de middag had ik de lunch verzorgd en toen zijn we met de bus naar Leiden gegaan. Ellen kende de stad niet. Het was inmiddels droog geworden. We hebben lekker rondgedwaald. De meeste musea in Leiden zitten in de renovatie.

Zo niet het Sieboldhuis. Japanse cultuur, voorwerpen en heel veel houten poppen waar we aanvankelijk wat lacherig over deden. Totdat we het filmpje zagen hoe ze gemaakt werden. Toen kregen we iets meer respect, maar we hadden er toch niet zoveel mee.

Na onze omzwervingen een 3-gangen dinertje in Leiden. Babbel de babbel, we zijn weer helemaal bij. Nu zit ik weer gewassen en gestreken in de woonkamer. Ik heb net nog even twee gebakjes bij de buren gebracht. Die hadden er wel zin in.

Inez en Douwe zijn vandaag in Santiago aangekomen. Het ontroerde mij een beetje, heel bijzonder deze prestatie.

En nog een fijne bericht, Peter en Esther zijn aangekomen op hun bestemming in Frankrijk en zaten al op een hun mooi plekje met hun barbeque aan in het gras.

1. Ineke:
    12 juli 2017
    Leuk zo'n dagje met Ellen. Nog maar een paar dagen he .......Denk dat je een mooie, afwisselende vakantie hebt ( gehad).
  2. Es:
    13 juli 2017
    Wat een leuke dingen doe je allemaal! Als ik 't zo lees is je vakantie een groot succes geworden!
  3. Maaike T:
    13 juli 2017
    Weet je nog hoe ik in de mineur was voor die tijd...