De Camino in de Amsterdamse waterleidingduinen

10 juli 2017 - Noordwijkerhout, Nederland

Vandaag een dagje doorgebracht bij Jaap, Gabi en Daan in het duinhuisje. Ik dacht zomaar dat het huisje 'De duif' heette, maar daar klopte niets van, we zaten in het Heuveltje.  Het was lekker weer en we konden buiten zitten.

Gabi had een meidenboekje Lemonade Flow gekregen en daar stonden allerlei leuke dingen in die je kan doen tijdens de vakantie. Ik was vroeger al blij met het behangboekje met allemaal mooie papiertjes, maar hier zat nog veel meer leuks in. We deden vandaag de praatkaartjes en moesten allerlei vragen beantwoorden, zoals; Denk je dat er leven na de dood is? Waar zou je een groot talent  voor willen hebben? Waar droom je over? Hoe zou je je  verjaardag willen vieren als geld geen rol speelt? We moesten ook positieve eigenschappen van elkaar benoemen. We zijn heel wat over elkaar te weten gekomen. Bij Gabi stond Sky-diven nogal op de voorgrond en Daan is het liefst insider achter de schermen bij grote evenementen.

Na de lunch met pannenkoeken gingen Jaap en ik een wandeling maken door de duinen. Ook buiten de paden. We zagen damherten in overvloed, het blijft een mooi gezicht in het ruige terrein. Vooral de mannetjes met de geweien. We spotten ook vogels van divers pluimage. De mij toegezegde appelvink liet zich niet zien. Op een gegeven moment moesten we struinend diverse duinen over om de weg weer te vinden. Al met al zijn we ruim twee uur onderweg geweest. Het s een prachtig oerlandschap en zo stil. Ook fijn dat ik zelf niet op de weg hoefde te letten. Gewoon achter Jaap aan sukkelen, heerlijk is dat.

Bij thuiskomst hadden de kinderen de afwas gedaan en konden wij even met de benen omhoog. Toen nog een ijsje gegeten bij de Langevelder Slag. Behalve Gabi hadden we allemaal geen puf meer om naar de zee te gaan.

Nog even een wijntje in de tuin en toen begon het zachtjes te regenen. Tijd om te vertrekken. Het was een leuke dag, hoewel appelvink als appeltaart niet voorbij zijn zijn gekomen.

1. Ineke:
    10 juli 2017
    Wat een leuke, geslaagde dag! Gezellig samen met Jaap en de kinderen.
  2. Jaap:
    10 juli 2017
    Ja het was erg gezellig. Vanavond ook nog een avontuur beleefd. Ik heb een blauwe grasparkiet in het duin gevangen. Hij zit nu in ons huisje in een geïmproviseerde kooi.
  3. Maaike T:
    10 juli 2017
    Ah, Flippie! Liet hij zich zomaar vangen? Stuur je een fotootje van hem?